AUTOR DO BLOG ENG.ARMANDO CAVERO MIRANDA SÃO PAULO BRASIL

"OBRIGADO DEUS PELA VIDA,PELA MINHA FAMILIA,PELO TRABALHO,PELO PÃO DE CADA DIA,PROTEGENOS DO MAL"

"OBRIGADO DEUS PELA VIDA,PELA MINHA FAMILIA,PELO TRABALHO,PELO PÃO DE CADA DIA,PROTEGENOS  DO MAL"

“SE SEUS PROJETOS FOREM PARA UM ANO,SEMEIE O GRÂO.SE FOREM PARA DEZ ANOS,PLANTE UMA ÁRVORE.SE FOREM PARA CEM ANOS,EDUQUE O POVO.”

“Sixty years ago I knew everything; now I know nothing; education is a progressive discovery of our own ignorance. Will Durant”

terça-feira, 12 de agosto de 2014

Dynamic Paralleling Behaviors of High Power Trench and Fieldstop IGBTs Yu Wu, Yaojie Sun, and Yandan Lin


 
Dynamic Paralleling Behaviors of High Power Trench and Fieldstop IGBTs Yu Wu, Yaojie Sun, and Yandan Lin JPE, vol.14, no.4, pp.788-795 , 2014 Yu Wu*, Yaojie Sun†, and Yandan Lin* *†Department of Light Sources and Illuminating Engineering, Fudan University, Shanghai, China Abstract This paper demonstrates the dynamic behaviors of paralleled high power IGBTs using trench and fieldstop technologies. Four IGBTs are paralleled and standard deviation is adopted to represent the imbalance. Experiments are conducted under three different operation conditions and at different temperatures ranging from -25°C to 125°C. The experimental results show that operation at very low and very high temperatures usually aggravates the switching behaviors. There is a trade-off between the balance and the losses at low temperatures. These results can help in the design of heat sinks in paralleling applications confronting very low temperatures.
 LINK FULL PAPER
http://manuscript.jpe.or.kr/ltkPSWeb/pub/pubfpfile.aspx?ppseq=888

segunda-feira, 11 de agosto de 2014

"A importância da geração nuclear para se evitar uma crise de energia de base em 2025 no BRASIL" ENG. ANTONIO ERNESTO FERREIRA MULLER


"A importância da geração nuclear para se evitar uma crise de energia de base em 2025"
Segundo o presidente da Associação Brasileira de Engenharia Industrial (Abemi), engº Antonio Ernesto Ferreira Müller, algumas vozes internacionais influentes que sustentam não haver necessidade de se pensar em energia nuclear como alternativa para a geração de eletricidade limpa de base no Brasil – partindo da premissa de que o país tem um grande potencial de instalação de usinas hidrelétricas – estão incorrendo em equívoco por falta de conhecimento da realidade brasileira.
LEIA A INFORMAÇÃO COMPLETA NO SEGUINTE LINK
http://issuu.com/www.viapapel.com.br/docs/620

domingo, 10 de agosto de 2014

Fontes ininterruptas de energia. PORTAL O SETOR ELETRICO Por Hildo Guillardi, Paulo Serni, Danilo Brandão, Fernando Marafão, Luis de Pádua, Rafael Pazi e Flávio Gonçalves

ARTIGO REVISTA PORTAL O SETOR ELETRICO
Edição 101 - Junho de 2014
Artigo: Condicionamento de energia
Por Hildo Guillardi, Paulo Serni, Danilo Brandão, Fernando Marafão, Luis de Pádua, Rafael Pazi e Flávio Gonçalves*

HILDO GUILLARDI JÚNIOR é engenheiro eletricista e mestre em engenharia elétrica (2013) pela UNESP/Bauru. Atualmente é doutorando em engenharia elétrica pela Unicamp. É integrante do grupo de pesquisa GASI.
PAULO JOSÉ AMARAL SERNI é engenheiro eletricista, mestre (1992) e Doutor em Engenharia Elétrica (1999) pela Unicamp. É professor da Universidade Estadual Paulista (Unesp) desde 1987 e docente do Curso de Engenharia de Controle e Automação – UNESP/Sorocaba desde 2012.
DANILO IGLESIAS BRANDÃO é engenheiro de Controle e Automação pela UNESP/Sorocaba (2011) e tem mestrado em engenharia elétrica pela UNESP/Bauru (2013). Atualmente é doutorando em engenharia elétrica pela Unicamp. Desde 2008 é bolsista FAPESP. É integrante dos grupos de pesquisa DSCE e GASI.
FERNANDO PINHABEL MARAFÃO é engenheiro eletricista, com mestrado e doutorado em Engenharia Elétrica pela Unicamp. Desde 2005, é professor assistente doutor no Campus de Sorocaba da Unesp, onde liderou o Grupo de Automação e Sistemas Integráveis (GASI) de 2007 a 2011.
LUIS OTÁVIO DE PÁDUA FILHO é engenheiro de Controle e Automação pela UNESP/Sorocaba (2009). Atualmente, trabalha como engenheiro de produto pela General Motors do Brasil, responsável por sistema de aquisição e instrumentação para testes de validação em automóveis.
RAFAEL RODRIGUES DA PAZ é engenheiro eletricista e mestre em Engenharia Elétrica pela UNESP/Sorocaba (2014). Atualmente, é professor da Faculdade de Engenharia de Sorocaba.
FLÁVIO ALESSANDRO SERRÃO GONÇALVES é engenheiro eletricista (1998), mestre (2001), doutor (2005) e pós-doutor (2007) em Engenharia Elétrica pela UNESP/Ilha Solteira (SP). Em 2011 foi pesquisador visitante na Universidade de Padova, Itália. Atualmente é professor e coordenador de curso de Engenharia de Controle e Automação no Campus de Sorocaba da Unesp.
LINK
http://www.osetoreletrico.com.br/web/component/content/article/57-artigos-e-materias/1440-fontes-ininterruptas-de-energia.html 

sexta-feira, 8 de agosto de 2014

Development of LED Street Lighting Controller for Wind-Solar Hybrid Power System Yong-Sik Lee* and Jae-Hyeon Gim†



Development of LED Street Lighting Controller for Wind-Solar Hybrid Power System Yong-Sik Lee* and Jae-Hyeon Gim† Abstract – This paper presents the design and implementation of a wind-solar hybrid power system for LED street lighting and an isolated power system. The proposed system consists of photovoltaic modules, a wind generator, a storage system (battery), LED lighting, and the controller, which can manage the power and system operation. This controller has the functions of maximum power point tracking (MPPT) for the wind and solar power, effective charging/discharging for the storage system, LED dimming control for saving energy, and remote data logging for monitoring the performance and maintenance. The proposed system was analyzed in regard to the operation status of the hybrid input power and the battery voltage using a PSIM simulation. In addition, the characteristics of the proposed system’s output were analyzed through experimental verification. A prototype was also developed which uses 300[W] of wind power, 200[W] of solar power, 60[W] LED lighting, and a 24[V]/80[Ah] battery. The control system principles and design scheme of the hardware and software are presented.
DOWNLOAD
http://www.jeet.or.kr/ltkPSWeb/pub/pubfpfile.aspx?ppseq=1058

Configuracion de equipo AR5 ANALIZADOR ENERGIA TRIFASICO

GIS شرح بعنوان


Sistema de Teste para Subestação Elétrica CPC 100



Sistema de Teste para Subestação Elétrica – CPC 100

O CPC-100 fornece mais de 800 A (ou 2000 A com amplificador de corrente), e 2000 V. Inclui um PC integrado. A rotina do software testa grande parte dos equipamentos da subestação, criando automaticamente relatórios configuráveis. O design compacto (29 Kg/ 64 lbs) e o software inovador poupam tempo de teste, com geração automática de relatórios e minimizam o custo de transporte.

Aliado ao CPC-100, o CP TD1 permite realizar testes automatizados de Capacitância, Fator de Potência e Tangente Delta, para avaliação das condições do isolamento com 12 KV e variando a freqüência de 15 a 400 Hz.

O CPC 100 + CP TD1 é ideal para a realização de testes primários, testes de manutenção em campo, com variação de frequência de 15 A 400 Hz nos seguintes equipamentos:
•Transformadores de Potência
•Transformadores de Corrente
•Transformadores de Potencial
•Chaves
•Cabos
•Máquinas Rotativas

segunda-feira, 4 de agosto de 2014

Solid-State-Transformers: Key Components of Future Traction and Smart Grid Systems Johann W. Kolar Gabriel Ortiz Power Electronic Systems Laboratory, ETH Zurich, Switzerland


Solid-State-Transformers: Key Components of Future Traction and Smart Grid Systems Johann W. Kolar Gabriel Ortiz Power Electronic Systems Laboratory, ETH Zurich, Switzerland Enertronics GmbH, Switzerland Email: ortiz@lem.ee.ethz.ch
 Abstract —The efficient supply of electric power relies strongly on the selection of suitable voltage levels for different sections of the energy distribution system. When higher levels of power are required, a medium-voltage level in the tens of kilovolts range is typically selected. In accordance to current trends in energy conversion, the supply of power must fulfil several functionality requirements among which high power-quality and access to a low-voltage DC interface can be highlighted. Moreover, low energy losses, high power-density, low failure rate and low total cost of ownership remain as major research challenges. Solid-state-transformers (SSTs) comply with these functionality requirements as well as with the demanded high performance levels while directly connecting to medium-voltage.
SOURCE ORIGINAL
https://www.pes.ee.ethz.ch/uploads/tx_ethpublications/4_Solid-State-Transformers_Ortiz_IPEC14.pdf

sábado, 2 de agosto de 2014

A Study on Optimization of Compact High-voltage Generator Based on Magnetic-core Tesla Transformer Young-Kyung Jeong*, Dong-Gi Youn** and Moon-Qee Lee†






Abstract – This paper presents a compact and portable high-voltage generator based on magneticcore
Tesla transformer for driving an UWB high power electromagnetic source. In order to optimize
the performance of the high-voltage generator, a novel open-loop cylindrical magnetic-core adopting
the quad-division lamination structure is proposed and manufactured. The designed high-voltage
generator using the proposed magnetic core has a battery-powered operation and compact size of 280
mm × 150 mm in length and diameter, respectively. The high-voltage generator can produce a voltage
pulse waveform with peak amplitude of 450 kV, a rise time of 1.5 ns, and pulse duration of 2.5 ns at
the 800 V input voltage.
† Corresponding Author: Dept. of Electrical and Computer Engineering,
University of Seoul, Korea. (mqlee@uos.ac.kr)
* Replex Co., Ltd., Korea and Dept. of Electrical and Computer
Engineering, University of Seoul, Korea. (ykj@replex.co.kr)
** Replex Co., Ltd., Korea. (admin@replex.co.kr)
Received: September 5, 2013; Accepted: January 9, 2014
 Full paper (PDF) 26-09-035_1349.pdf

Battery Charging System for PHEV and EV using Single Phase AC/DC PWM Buck Converter Jung-Hyo Lee*, Doo-Yong Jung*, Sang-HoonPark**, Taek-Kie Lee***, Young-Ryul Kim§ and Chung-Yuen Won


1. Introduction
There has been active research to develop environmentally friendly products due to the recent increase in the oil prices and the reinforcement of strict environmental regulations worldwide. In particular, in order to develop environmentally friendly vehicles, there is active research in the automotive industry, which utilizes an immense amount of oil resources, on the drive system using electric motors and power-conversion systems that may potentially replace the conventional internal combustion engine [1, 2]. PHEV(Plug-in Hybrid Electric Vehicle), NEV(Neighborhood Electric Vehicle) and the general EV(Electric Vehicle) are examples of the new ecological vehicles. Such vehicles use electricity as its auxiliary and main power source, and battery is used as the energy source to drive their electric motors.
 Journal of Electrical Engineering & Technology Vol. 7, No. 5, pp. 736~744, 2012
http://dx.doi.org/10.5370/JEET.2012.7.5.736
 Corresponding Author: Dept. of Electrical Engineering, Sungkyunkwan
Univerity, Korea. (woncy@skku.edu)
* Dept. of Electrical Engineering, Sungkyunkwan Univerity, Korea.
(daumin@naver.com)

LINK  https://www.mediafire.com/?6tsg166mmcmofcf