AUTOR DO BLOG ENG.ARMANDO CAVERO MIRANDA SÃO PAULO BRASIL

"OBRIGADO DEUS PELA VIDA,PELA MINHA FAMILIA,PELO TRABALHO,PELO PÃO DE CADA DIA,PROTEGENOS DO MAL"

"OBRIGADO DEUS PELA VIDA,PELA MINHA FAMILIA,PELO TRABALHO,PELO PÃO DE CADA DIA,PROTEGENOS  DO MAL"

“SE SEUS PROJETOS FOREM PARA UM ANO,SEMEIE O GRÂO.SE FOREM PARA DEZ ANOS,PLANTE UMA ÁRVORE.SE FOREM PARA CEM ANOS,EDUQUE O POVO.”

“Sixty years ago I knew everything; now I know nothing; education is a progressive discovery of our own ignorance. Will Durant”

https://picasion.com/
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domingo, 18 de fevereiro de 2024

IX Congresso Brasileiro de Eletrônica de Potência COBEP2007 – Blumenau- SC - Brasil


 LEMBRANÇA DO IX Congresso Brasileiro de Eletrônica de Potência COBEP2007 – Blumenau- SC - Brasil na fotografia com meu distinguidos colegas Professores da Universidade Federal do Ceará - Engenharia Elétrica eles são conhecidos a nivel mundial pelas suas pesquisas e publicações a nivel mundial em Eletrônica de Potência.

sexta-feira, 16 de fevereiro de 2024

Total volume evaluation of high-power densitynon-isolated DC–DC converters withintegrated magnetics for electric vehicles-Wilmar Martinez1,2 , Camilo Cortes1, Masayoshi Yamamoto3, Jun Imaoka4, Kazuhiro Umetani5


 Total volume evaluation of high-power density non-isolated DC–DC converters with integrated magnetics for electric vehicles

 ISSN 1755-4535 Received on 3rd March 2017 Revised 29th June 2017 Accepted on 21st July 2017 E-First on 25th August 2017 doi: 10.1049/iet-pel.2017.0157 www.ietdl.org

 Wilmar Martinez1,2 , Camilo Cortes1, Masayoshi Yamamoto3, Jun Imaoka4, Kazuhiro Umetani5 1Universidad Nacional de Colombia, Bogota, Colombia 2Aalto University, Espoo, Finland 3Nagoya University, Nagoya, Japan 4Kyushu University, Fukuoka, Japan 5Okayama University, Okayama, Japan E-mail: whmartinezm@unal.edu.co

IET Power Electronics

Abstract

One of the main problems in electric vehicles is the volume of their electrical systems because their bulky components carry additional mass and high cost to the total system. On this topic, interleaving-phases and magnetic coupling techniques have been reported as effective methods for increasing the power density of the DC–DC converters that work between the storage unit and the motor inverter. In that sense, a volume assessment of these topologies would provide a better understanding of the problems to be faced when an electric power train is designed. In this paper, a volume modelling methodology is introduced with the purpose of comparing four different DC–DC converters: Single-Phase Boost, Two-Phase Interleaved with non-coupled inductors, Loosely Coupled Inductor (LCI), and Integrated Winding Coupled Inductor (IWCI). The analysis considers the volume of magnetic components, power devices (conventional and next-generation), cooling devices and capacitors. The methodology can be used as a part of an optimization procedure to minimize the volume of DC–DC converters. Conclusively, LCI and IWCI were found effective to miniaturize power converters with a power density of 8.4 W/cc and 9.66 W/cc, respectively. Moreover, a maximum efficiency of 98.04% and 97.61% was obtained for a 1kW LCI and IWCI prototypes, respectively.

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quarta-feira, 14 de fevereiro de 2024

Projeto de Filtro LC para Volume Mínimo Considerando as Perdas no Conversor e os Tempos de Vida dos Capacitores Aplicado a uma UPS de Dupla Conversão-Pedro C.Bolsi1,2, Edemar O.Prado1,2, João M.Lenz1,3, Hamiltom C.Sartori1, José RenesPinheiro1

Revista Eletrônica de Potência (Brazilian Journal of Power Electronics), published by SOBRAEP 

 PROJETO DE FILTRO LC PARA VOLUME MÍNIMO CONSIDERANDO AS PERDAS NO CONVERSOR E OS TEMPOS DE VIDA DOS CAPACITORES APLICADO A UMA UPS DE DUPLA CONVERSÃO 

Pedro C. Bolsi 1,2, Edemar O. Prado 1,2, João M. Lenz 1,3, Hamiltom C. Sartori 1, José Renes Pinheiro 1,2 1Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria – RS, Brasil 2Universidade Federal da Bahia, Salvador – BA, Brasil 3Universidade Federal da Integração Latino-Americana – PR, Brasil e-mail: pcbolsi@gmail.com, edemar.prado@ufba.br, jlenz@ieee.org, hamiltomsar@gmail.com, jrenes@gepoc.ufsm.br


Resumo–Este trabalho apresenta uma metodologiade projeto de filtrosLCanalisando o seu impactono conversor. Leva-se em consideração as perdas e ovolume do filtro, as perdas e o volume do conversor, ea vida útil dos capacitores. A metodologia é baseadana execução do dimensionamento físico (partnumbers,volume) e estimativa das perdas em cada parte dosistema, empregando modelos analíticos validadosexperimentalmente. A partir de um perfil de missão edas perdas nos capacitores, a vida útil é estimada para oscapacitores dos filtrosLCe barramento CC do conversor.O projeto é otimizado em função das perdas no sistema,volume total, e vida útil dos capacitores. Apontam-se osbenefícios da priorização de cada uma destas métricas.

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Control convertidor dc-ac de 100kW Proyecto Final de Grado-Autor: Juan Carlos Olives Camps Tutor: Joan Rocabert Delgado 10/12/2013 Grado en Ingeniería Eléctrica – Escola d’Enginyers de Terrassa – UPC


 
Resumen
 Este proyecto desarrolla un estudio y diseño de un inversor trifásico que trabaja como fuente de corriente conectado a red. Tanto a nivel de hardware (los elementos físicos necesarios para su funcionamiento) como el desarrollo del software de control. A nivel de hardware se explicará la función de los componentes y estudiará la necesidad y las variables que determinan su dimensionado. Al mismo tiempo, el uso de convertidores de potencia conectados a red requiere la implementación de un adecuado sistema de filtrado. Es por este motivo que en este proyecto se dedicarán unas líneas al diseño de este. A nivel de software se pretende desarrollar una evolución, en cuanto a complejidad, del sistema de control así como las etapas necesarias para el desempeño de su función. Se presentarán los resultados obtenidos mediante la simulación de los circuitos y los resultados experimentales del testeo de un inversor real. Las etapas de control y software se realizarán para un inversor de 100kW, mientras que el dimensionado de los elementos de hardware se llevará a cabo para uno de 50kW. Finalmente, los ensayos realizados sobre el inversor serán realizados controlando un convertidor de 10kW. Abstract This project develops the study and design of a three-phase inverter connected to the grid working as a current source. Both hardware level (the physical elements necessary for its operation) as the development of the control software. About the hardware level, the role of the components and the need for their existence will be explained as the variables that determine its sizing. The use of power converters connected to the grid requires the implementation of a suitable filtering system. For this reason, a few lines of this project will try to explain the filter design. The study about de software level will try to develop an evolution, in terms of complexity, of the control system as well as the steps needed to carry out its work. The results obtained by simulating the circuits and experimental results of testing will be presented and compared. Control stages and software will be performed for a 100kW inverter; however, the sizing of the hardware elements will be calculated for one of 50kW. Finally, testing of the inverter will be carried out by controlling a 10kW converter.

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